This page features numerous anecdotes experienced at Concorde’s American stopovers. They are presented in their original version, meaning in the language of the author. When the original text is in english, the french version is proposed by clicking on the following button :
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Thanks to Ann Wadman and Michael Carroll, Directors of the Amicale USA Association who managed to coordinate and transcribe many testimonials.
Cette page présente de nombreuses anecdotes vécues dans les escales américaines de Concorde. Elles sont présentées dans la langue de la rédactrice ou du rédacteur.
Lorsque le texte original est en anglais, la version française vous est proposée en cliquant sur le pavé suivant :
A l’inverse, il est possible de retrouver le texte original en anglais en cliquant sur :
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Merci à Ann Wadman et Michael Carroll, Directors of the Amicale USA Association, qui ont su coordonner et retranscrire ces nombreux témoignages.
The great ice storm by Steve Sterner. In North America, winter storms are fearsome for air transport, as this ice storm that occurred in the Washington DC area, a few months after Concorde entry in service to Dulles. Steve Sterner, the manager of the handling company, tells us how he had to go retrieve a Concorde in Baltimore.
Bob Saitta goes on vacation – Concorde “diverts” to Halifax by Steve Sterner. Concorde waited for Bob Saitta, the station manager in Washington, to go on vacation before experiencing an engine failure and being diverted to Halifax. Consequently, it was Steve Sterner, the person designated by Bob in his absence, who had to handle the re-routing of passengers and their luggage.
Concorde waits for no man nor woman………and so…By Steve Sterner. Steve, Handling Company Manager, explains to us that Concorde must depart on time and that, sometimes, he has to refuse high-contribution clients… but not always! For example, with Stevie Wonder, it was a close call.
The “Nomads” take flight on the Concorde by Ziya Akbas. Chicago Station Manager. The “Nomads” were a travel club. Its members particularly enjoyed surprises like “mystery trips” where they didn’t know the destination. Ziya Akbas tells us about May 1999, when the “Nomads” flew on the Concorde, a true adventure.
La grande famille Concorde par André Moreau. Chef d’Escale JFK. On a coutume de dire que Concorde avait su créer autour de lui une communauté composée de celles et ceux qui l’avaient servi ainsi que, chose exceptionnelle, de ses passagers. André est bien placé en tant qu’ancien chef d’escale de New York pour nous parler de cette grande famille et nous raconter quelques anecdotes originales comme celle de ce monsieur arrivé avant madame et intitulée Ciel mon mari !
A Record-breaking Concorde Flight by Michael J. Carroll. Michael is relating his experience on board the famous record-breaking Concorde trip around the world. Since 1995, this speed record, recorded in the Guinness Book of Records has never been broken.
A joke at Kennedy’s take off. This anecdote gives an idea of the friendly relationships that prevailed within the Concorde family in the United States. Larry tells us how, with the complicity of the co-pilot, he played a trick on Captain Chemel…”
Tony un passager un peu particulier par André Moreau. Chef d’Escale JFK. Dans la grande famille Concorde, il y a les passagers et on voit de tout en cabine Concorde, tous les navigants commerciaux vous le diront. Ce jour-là, André Moreau faisait connaissance d’un client très spécial : Tony !
Une passagère un peu particulière par André Moreau. Chef d’Escale JFK. La clientèle Concorde avaient droit à des attentions particulières de la part du Chef d’escale avec parfois des réactions surprenantes …
Du Goéland au Concorde par André Moreau. Chef d’Escale JFK. Les mémoires d’un chef d’escale ou: “De Deauville à New York avec la “Crevette” au cœur. “
Anecdotes de Mach 0.2 à Mach 2.0 par André Moreau. Chef d’escale JFK. Mémoires d’un chef d’escale, du temps des hélices au Concorde.
L’entente “concordiale” par André Moreau. Chef d’Escale JFK. Kennedy était le seul endroit où les supersoniques français et anglais vivaient ensemble dans une atmosphère concurrentielles. André, en tant que chef d’escale se devait d’assurer la régularité du Concorde d’Air France. Il nous raconte ici comment il a su passer 3 buts à British Airways …